איך לאפיין ולהתאים את העסק שלך לעולם האינטרנטי?


28 Apr
28Apr

איך לאפיין נכון את העסק שלך?

כדי להגיע לתוצאות מדויקות ומהירות, כל עסק\אדם אשר מבקש להקים אתר, צריך להגדיר תחילה מהי מטרת האתר אותו הוא מבקש לבנות. ישנם סוגי אתרים רבים, כאשר לכל אחד מהם ישנה מטרה משלה; בין אם מדובר באתר תדמית לבניית אמון, אתר מכירתי, אתר למשיכת לקוחות פוטנציאליים, אתרים להשוואת מידע, אתרי תוכן להנגשת מידע לציבור ועוד.   

באופן טבעי, לכל אתר יש מטרות שונות לפי צרכי העסק או האדם אותו האתר אמור לייצג. כך לדוגמה: אתר של סוכן נדל"ן, אמור לייצר פניות מלקוחות פוטנציאליים המעוניינים לרכוש נכס, לעומת אתר של חנות כלי מטבח שמטרותיו הם למכור מוצרים באופן ישיר ללקחות ולייצר תנועה מהאתר אל החנות הפיזית.

האתרים נועדו ליצור ממשק נוח עבור המשתמשים, לביצוע מגוון פעולות רחב, החל מרכישות טפלוניות, לוחות דרושים, בלוגרים המבקשים לצבור עוקבים, אתרי לידים ודפי נחיתה, שיתוף תכנים, ועד לביקור בעסק הפיזי וכו.

לכן, בין אם מדובר בעסק פרטי או בחברה ציבורית, תחילה יש להגדיר לאילו תוצאות אנו מצפים מהאתר (או במילים אחרות, מה המטרה של האתר):
- משיכת קהל יעד
- הגדלת מכירות בחנויות פיזיות
- יצירת תדמית ומודעות לחברה
- השוואת מחירים למוצרים\שירותים
- הנגשת מידע ציבורי\ חוקי חשוב
- חשיפה לאתרי תוכן לבעלי דיעה
- חשיפה לבלוגרים בתחומים שונים
- ריכוז מידע רלוונטי לשירותים שונים
- יצירת תנועה מחנות ווירטואלית לחנות פיזית
- יצירת שיח ציבורי בנושאים שונים
- ועוד.

לאחר הגדרת המטרה ובניית האתר בהתאם, יש לתת דגש על קהל היעד אליו נרצה להגיע.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.