איך להגיע לקהל הרלוונטי אליך?


28 Apr
28Apr

עולם הפרסום עבר תצורות רבות ושינויים אינסוף לאורך השנים, כאשר המטרה לרוב הינה אחת- להגיע לכמה שיותר אנשים.
נשאלת השאלה, מה יותר יעיל? האם יעיל להגיע לתפוצה רחבה ומעורפלת, או לתפוצה מצומצמת אך ממוקדת?

קחו למשל דוגמא- האם על עסק מסויים להשקיע בקידום ובהגעה לקהל יעד של 1000 איש, כשרק 15% ממנו רלוונטיים לתחום עיסוקו, או שעל העסק להשקיע בקידום והגעה ל500 איש, כש- 70% ממנו רלוונטים לתחומו?  

התשובה היום היא דיי ברורה.

מדוע ברורה? קחו למשל עוד דוגמא, סיפור אמיתי מחודש שעבר. הייתי בתהליך חיפוש של דירה חדשה. מיידית התחיל עמוד הפייסבוק שלי להתמלא בהצעות רכישה של דירות יד שניה ויד ראשונה, פרסומים על סוכנויות נדלן, כתבות על איזורים מבוקשים במקום מגורי ועוד. לאחר קניית הדירה, בזמן מעבר הדירה, החלו להופיע בעמוד הפייסבוק שלי פרסומים של חנויות רהיטים- חדרי שינה, קורסאות, סלונים, מזנונים, פינות אוכל ועוד. אני בטוח שאני לא היחיד שזה קרה לו.  

עצם העובדה שפרסומים רלוונטיים כל כך הופיעו בקיר שלי, אינה מקרית. אלא להיפך, היא מתוכננת היטב. מערכת הפייסבוק מאפשרת למפרסמים בה להתמקד בקהל יעד ספציפי אשר רלוונטי לתחום עיסוקו של המפרסם. בעל עסק, יכול לנצל את אפשרויות הטרגוט (מהמילה targeting) שמציעה מערכת זו, ובעצם יכול להינות מחשיפה מקסימלית של הפוסטים שלו לקהל יעד מדויק ורלוונטי. כך, בעל העסק נהנה מהחזר השקעה מקסימלי עבור הקמפיין שלו.

אז איך לעשות את זה נכון?

  • הגדר את קהל היעד שלך- את מי בעצם משרת המוצר\שירות שאתה נותן? נשים/ גברים/ נערים/ מבוגרים/ תושבי דרום/ תושבי מרכז/ צמחוניים/ סטייליסטים וכו. הגדר את מי שאתה רוצה להגיע אליו, ולפי זה תפלח לי הקריטריונים השונים שמציעה מערכת הפייסבוק.
  • איפה נמצא קהל היעד שלך- מערכת הפייסבוק מאפשרת לך להגיע לקהל היעד בהתבסס על פעילותם בפייסבוק. כך למשל, אנשים המתעניינים במותגי אופנה יטורגטו בפילוח שייעשה עבור רשת בגדים חדשה. כלי זה מאפשר לבעל עסק לפנות לאנשים שהתעניינו בעבר בתחום עיסוקו, זאת על ידי ניתוח פעילויות גלישה, דפים מועדפים, פוסטים, תיוגים וכו.

ברגע שהגדרת את קהל היעד שלך, פילחת אותו בפייסבוק- הדרך מפה להצלחה והחזר השקעה- סלולה! אולם, יש לזכור כי צריך לעשות מעקב צמוד אחד תוצאות הקמפיין והפילוח, ולשנות את הגדרות הקמפיין בהתאם.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.