פייסבוק, גוגל ומה שביניהם


28 Apr
28Apr

השימוש באינטרנט צבר תאוצה בשנים האחרונות, ונכון לשנת 2017, מספר המשתמשים באינטרנט עמד על 6.6 מיליון בישראל, כאשר שירותי האינטרנט נצרכים לרוב במחשב, טאבלט או נייד (דוח בזק 2017).

לאור הצמיחה העצומה בשימוש באינטרנט, חברות רבות מצאו בפלטפורמה זו את הפוטנציאל לקידום העסק שלהם, שכן באופן כמעט צפוי, מרבית מהלקוחות וקהל היעד נמצא שם. על כן, הגורם המחבר את כל העסקים הללו הוא הרצון להתפתח ולהרחיב את מעגל הלקוחות שלהם על ידי שיווק באיטרנט.

בהשוואה בין גוגל לפייסבוק ניתן למצוא מספר הבדלים מהותיים, אשר מייצגים גם אסטרגיות שונות לפניה לקהל.

מה ההבדל בין גוגל לפייסבוק?

גוגל הינו מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם, המרכז ומנגיש את כל דפי התוכן בכל העולם, אל תוך מנוע חיפוש אחד גדול אשר מציג בפני הצרכן תוצאות רלוונטיות, עדכניות וממוקדות. לרוב, לגולשים המשתמשים בגוגל יש את הרצון לצרוך מידע באופן יזום. כלומר, האדם נכנס בכוונת תחילה אל מנוע החיפוש במטרה לחפש דבר מה מסוים. זו נקראת אסטרטגיית משיכה- האדם פועל למען קבלת מידע. עסקים אשר מספקים שירותים ומוצרי צריכה בסיסיים, לרוב ישתמשו במנועי חיפוש.

פייסבוק הינה רשת חברתית בין הגדולות בעולם, אשר מרבית האנשים מבלים בה את זמנם הפנוי לשם קבלת עדכונים על חברים ומשפחה, מעקב אחרי חברות\ דפי עסק והעברת זמנם החופשי. בפלטפורמה זו, האסטרטגיה המקובלת הינה אסטרטגיית דחיפה, בה חברות מפרסמות עצמן במודעות ממומנות ו"דוחפות" לנו פרסומים בדף הפייסבוק, בבאנרים באתרי תוכן, ובמודעות גוגל. עסקים אשר מספקים מוצרי צריכה, מותרות, שירותי פנאי ובילוי ישתמשו לרוב ברשתות חברתיות כגון הפייסבוק.


רוצים למצות את הפוטנציאל העסקי שלכם באמצעות פרסום? צרו עמנו קשר. 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.